
Uprzejmie informujemy, że Poseł na Sejm Rzeczypospolitej Polskiej Sławomir Zawiślak, działając w porozumieniu ze stroną społeczną, podjął kolejną interwencję na rzecz rozwoju kolejowej oferty przewozów pasażerskich w regionie.
Parlamentarzysta, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców regionu oraz solidaryzując się ze społecznym niezadowoleniem pasażerów i miłośników kolei, skierował do Ministra Infrastruktury pismo z prośbą o przedstawienie stanowiska wobec jego propozycji dotyczącej rozkładu jazdy edycji 2025/2026.
Kluczowym elementem propozycji jest zmiana relacji pociągu Intercity numer 8310/3811 „Kossak” – z obecnej trasy Kołobrzeg – Przemyśl na trasę Kołobrzeg – Hrubieszów Miasto/Lublin.
Realizacja tej zmiany umożliwi:
powrót długo oczekiwanego, bezpośredniego połączenia kolejowego regionu z południowo-zachodnią częścią Polski, m.in. z Katowicami, Gliwicami, Opolem i Wrocławiem,
zwiększenie atrakcyjności transportowej regionu przy jednoczesnym efektywniejszym wykorzystaniu posiadanych zasobów Ministerstwa Infrastruktury.
Interwencja posła jest również odpowiedzią na podnoszone w mediach i przez przedstawicieli koalicji rządzącej opinie o rzekomo korzystnych efektach dotychczasowych i planowanych działań na rzecz rozwoju pasażerskich połączeń kolejowych w regionie. Przedstawia ona w swojej treści głos mieszkańców, którzy dostrzegają pogarszanie jakości oferty – w tym zastępowanie połączeń bezpośrednich wyższego standardu połączeniami gorszej jakości, często wymagającymi problematycznych przesiadek.
Proponowane rozwiązanie, zdaniem posła, pogodzi interesy pasażerów z deklarowanym dążeniem Ministerstwa do maksymalizacji wykorzystania posiadanych zasobów, a jednocześnie przyczyni się do realnej poprawy oferty kolejowej dla mieszkańców regionu.
Parlamentarzysta zwraca się jednocześnie z prośbą do wszystkich osób i instytucji zainteresowanych poprawą skomunikowania regionu z innymi częściami kraju o podjęcie wspólnych działań, również w zakresie dopilnowania realizacji inwestycji kolejowych zapisanych w pierwotnych planach budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego oraz pięciu inwestycji programu Kolej Plus, przewidzianych do realizacji na terenie województwa lubelskiego.
Interwencja











